1ο Θερινό Πρόγραμμα του CTY Greece στην Αθήνα
Θεσσαλονίκη 12 Ιουλίου 2016 1ο Θερινό Πρόγραμμα στην Αθήνα του Κέντρου για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια Center for Talented Youth (CTY) Greece 27 Ιουνίου – 15 Ιουλίου 2016 Ογδόντα (80) μαθητές και μαθήτριες (Γ΄ - ΣΤ΄ Δημοτικού) από την Ελλάδα και την Κύπρο παρακολουθούν για πρώτη φορά στην Αθήνα θερινό ημερήσιο πρόγραμμα διάρκειας τριών εβδομάδων του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια. Τα παιδιά παρακολουθούν μαθήματα Βιολογίας, Ρομποτικής, Μαθηματικών, Επιστήμης & Μηχανικής, και Συγγραφή, ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους, μέσα από καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας. Οι συγκεκριμένοι μαθητές συμπεριλαμβάνονται στα τριακόσιοι τριάντα επτά (337) παιδιά από την Ελλάδα και την Κύπρο που συμμετέχουν αυτές τις ημέρες στα θερινά εκπαιδευτικά προγράμματα του CTY Greece. Το Κέντρο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 σε συνεργασία με το διεθνούς φήμης Πανεπιστήμιο Johns Hopkins και με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου. Κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, τη Δευτέρα 11 Ιουλίου, στο Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας «Εξέλιξη», όπου γίνονται τα μαθήματα του Ημερήσιου Προγράμματος για τους μαθητές Δημοτικού, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανακοίνωσε ότι ανανεώνει τη δωρεά του, υποστηρίζοντας το πρόγραμμα υποτροφιών του CTYGreece. Η επέκταση της δωρεάς θα δώσει τη δυνατότητα σε περίπου 300 παιδιά να συμμετάσχουν στα Θερινά Προγράμματα του Κέντρου για δύο χρόνια. Επιπλέον, η δωρεά του Ιδρύματος θα υποστηρίξει την υλοποίηση 16 εργαστηρίων γνωριμίας των μεθόδων του Κέντρου σε σχολικές τάξεις ανά την Ελλάδα. Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/ CTY Greece του Κολλεγίου Ανατόλια έλαβε πιστοποίηση και τον τίτλο του EuropeanTalentCenterαπό τον ευρωπαϊκό επιστημονικό οργανισμό EuropeanCouncilforHigh Ability (ECHA). Πρόκειται για μία από τις υψηλότερες διακρίσεις που μπορεί να λάβει ένας εκπαιδευτικός οργανισμός που ασχολείται με την εκπαίδευση παιδιών με υψηλές ακαδημαϊκές ικανότητες και δυνατότητες. Κατά αυτόν τον τρόπο το CTY Greece γίνεται μέλος του ερευνητικού και εκπαιδευτικού δικτύου που έχει αναπτύξει το ECHA με συνολικά 18 εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ευρώπη, με την προοπτική να αναπτυχθεί περαιτέρω η έρευνα και οι συνέργειες σε εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ευρώπη και την Ελλάδα για την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών. Στοιχεία για τα θερινά προγράμματα Οι μαθητές – σχεδόν διπλάσιοι σε σχέση με την περσινή δεύτερη χρονιά – παρακολουθούν αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη, στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Ανατόλια, δύο θερινά εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους, μέσα από καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας. Παράλληλα μαθητές Δημοτικού παρακολουθούν στην Αθήνα ημερήσιο πρόγραμμα τριών εβδομάδων. Περισσότεροι από το 42% των μαθητών έλαβαν υποτροφία με βάση το οικογενειακό τους εισόδημα. Πιο συγκεκριμένα, το Θερινό Πρόγραμμα διάρκειας τριών εβδομάδων (26/06/2016-15/7/2016), ημερήσιας φοίτησης (Summer Day Camp), προσφέρει σε 60 μαθητές Δ΄- ΣΤ΄ Δημοτικού στη Θεσσαλονίκη και σε 80 μαθητές Γ΄- ΣΤ΄ Δημοτικού στην Αθήνα (στο Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας «Εξέλιξη» του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς) τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον θαυμαστό κόσμο της γνώσης μέσα από διαδραστικά μαθήματα και διασκεδαστικές δραστηριότητες. Το πρόγραμμα περιελάμβανε μαθήματα Βιολογίας, Ρομποτικής, Μαθηματικών, Επιστήμης & Μηχανικής, και Συγγραφής. Παράλληλα, στο Θερινό Πρόγραμμα τριών εβδομάδων (26/06/2015-15/7/2015), με διαμονή στο οικοτροφείο του Κολλεγίου Ανατόλια και σε εξωτερικούς χώρους (Residential Summer Camp) - το μεγαλύτερο πρόγραμμα του CTY Greece που υλοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά - 197 μαθητές Γυμνασίου έως και Β΄ Λυκείου παρακολουθούν μαθήματα πανεπιστημιακού επιπέδου όπως: Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, CSI@CTY, H Τέχνη και η Επιστήμη του Κινηματογράφου και Εισαγωγή στην Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών καθώς και Φιλοσοφία, Αρχές Μικροοικονομίας, Μαθηματικά Μοντέλα, Γενετική και Διεθνείς Σχέσεις. Η επίσημη γλώσσα των μαθημάτων είναι η Αγγλική. Οι μαθητές συμμετέχουν παράλληλα σε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων αναψυχής και άθλησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι: • Περισσότεροι από 5.300 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου από όλη την Ελλάδα έλαβαν μέρος στις εξετάσεις ανάδειξης ταλέντου για τα προγράμματα του CTY Greece από το 2013 έως το 2016 • Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν σε 16 πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου (Λευκωσία). • Από τα επιλέξιμα παιδιά, 139 μαθητές παρακολούθησαν το Summer Day Camp (Θερινό Πρόγραμμα για Μαθητές Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού) και 197 μαθητές Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου παρακολούθησαν στα αγγλικά το Residential Summer Camp (Θερινό Πρόγραμμα για Μαθητές Γυμνασίου- Β΄ Λυκείου) • Το 52% των συγκεκριμένων παιδιών (176 μαθητές) προέρχονται από δημόσια σχολεία • Το 1/3 των μαθητών προέρχεται από την Αθήνα • Το 1/4 των μαθητών προέρχεται από τη Θεσσαλονίκη • Αξιόλογη συμμετοχή σε μαθητές είχαν, η Λευκωσία, το Ηράκλειο, η Αλεξανδρούπολη και η Λάρισα. • Στα Θερινά Προγράμματα συμμετείχαν μαθητές από όλη την Ελλάδα (Ξάνθη, Κομοτηνή, Ιωάννινα, Ηγουμενίτσα, Αργοστόλι, Καρδίτσα, Λάρισα, Ναύπακτος, Πάτρα, Καλαμάτα, Τρίπολη, Ρέθυμνο). Ιδρυτικός δωρητής του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το Κέντρο έχει χορηγούς τις εταιρίες Lidl Hellas και AEGEAN Airlines, και υποστηρικτές το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Hellenic Hope. Το CTY Greece υποστηρίζεται στην Κύπρο από τη Lidl Cyprus.
|
Οι ογδόντα (80) μαθητές του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια/ CTY Greece που παρακολουθούν αυτές τις ημέρες στην Αθήνα το διάρκειας τριών εβδομάδων θερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του. |
Μαθητές Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού κατανοούν τη λειτουργία των οργάνων γεύσης και όσφρησης στο μάθημα «Βιολογία των Αισθήσεων» |
Στο μάθημα «Επιστήμη και Μηχανική» οι μαθητές του CTY Greece (Ε & ΣΤ’ Δημοτικού) σχεδιάζουν και κατασκευάζουν μία γέφυρα, και υπολογίζουν τη στατική της αντοχή. |